Strikka med Nora garn

Her er smekkene jeg har strikket. Oppskriften er fra en app jeg har som heter Strikke. Gratis oppskrift.

Myk start lue fra www.pickles.no. Den er veldig lett å strikke. Bare strikker rundt på rundpinne.

Luen og en hals etter egen oppskrift inspirert av andre oppskrifter som jeg har gjort enklere for meg å strikke. På halsen la jeg opp 64 m på rundpinne 4. Strikket først vrangbord noen centimeter og strikket glattstrikk(vanlig rillestrikk blir automatisk glattstrikk når man strikker rundt på rundpinne) til jeg syns det var langt nok. Siste omgangen strikket jeg vrangt og felte vanlig av. Fornøyd med resultatet og mestringsglede så det holder. Da klarer jeg å lage hals også :-)! Kjempeenkelt.

Så var det lappeteppet som jeg ble ferdig med for flere måneder siden. Er veldig fornøyd med hva jeg har klart å strikke til lille Ronja.

Ny hals på gang :-)

Én kommentar

15.08.2013 kl.12:16

Flink du e!

Skriv en ny kommentar

denstoerste

denstoerste

30, Eidsvoll

Hei! Mitt navn er Jeanette og jeg er 30 år, fra Eidsvoll, men bor på Jørpeland sammen med ektemannen min og vår 2 år gamle blandingshund, Max. Jobber som barne-og ungdomsarbeider i en av Stavanger kommunes barnehager. Trives veldig godt med det. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om helt dagligdagse ting om meg og mitt. Er veldig glad i å ta bilder av alt slags, og begynt å få litt bakedilla og hagedilla. Jeg tar bilder med Canon Ixus 300 HS, Canon 600D og Iphone 4G.