Nye strikkeprosjekter.

Strikkedilla, strikkedilla, strikkedilla. Har flere prosjekter jeg har lyst til å prøve meg på, men må nesten bli ferdig med det jeg holder på med nå.

Et nytt barneteppe jeg har begynt på. Snart ferdig med det. Har hvertfall to babytepper til å strikke på etter at dette er ferdig.

Ligger en veldig avslappa og søvnig Max ved siden av meg når jeg strikker.

Et par pulsvarmere i ribbestrikk til meg selv. Strikker som regel til andre, men jeg ville ha et par pulsvarmere til å ha ute når jeg er på jobb.

Så var de ferdige. Veldig enkle å strikke og tar kort tid. Syns at det er litt greit med et mindre strikketøy i sekken, for teppet begynte å bli for stort til å ha med i sekken nå.

Disse har jeg strikket med en rundpinne på 4,5 mm. La opp 48 masker og strikket 2 vrange og 2 rette ut pinnen til de var ca 13 cm. Har brukt 2 dager på de, men de kan bli lagd i løpet av en dag eller en kveld.

Hva syns du?

6 kommentarer

08.02.2013 kl.12:35

kjempefint!

Elin S

11.02.2013 kl.22:30

så flink du er! du må gjerne lage en rosa lue til meg :D elsker strikka luer!

denstoerste

12.02.2013 kl.07:43

Takk :-)

denstoerste

12.02.2013 kl.07:47

Elin S: Takk :-)! Fint av deg å ha troen på meg, Elin :-)! Jeg strikker gjerne en lue til deg, men jeg må først se om jeg klarer å strikke lua jeg har begynt på. Oppskriften virker enkel ut, men gjenstår å se. Har bare holdt meg til helt helt enkle ting. Kan ikke strikke rundt, men holder på å lære. Prøver i alle fall.

Elin S

16.02.2013 kl.11:56

kjøp sånne pinner som er til å strikke rundt. jeg har strikka rundt med 4 pinner en gang. det er på en måte bare å bruke en ekstra pinne å strikke seg videre- ehh.. ja.

denstoerste

17.02.2013 kl.22:20

Elin S: har mange rundpinner, men har ikke strikket så mye rundt foreløpig.

Skriv en ny kommentar

denstoerste

denstoerste

30, Eidsvoll

Hei! Mitt navn er Jeanette og er 30 år og er i fra Eidsvoll, men boende på Jørpeland sammen med min ektemann og 1 år gamle hund, Max. Jobber som assistent i en av Stavanger kommunes barnehager. Trives veldig godt med det. På denne bloggen kommer jeg til å skrive om helt dagligdagse ting om meg og mitt. Er veldig glad i å ta bilder av alt slags, og begynt å få litt bakedilla. Jeg tar bilder med Canon Ixus 300 HS, Canon 600D og Iphone 4G.